شناسهٔ خبر: 173557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۷ درصدی جابه‌جایی مسافر در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۸هزار و ۷۶۱ مسافر با ناوگان عمومی استان جابه‌جا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۸هزار و ۷۶۱ مسافر با ناوگان عمومی استان جابه‌جا شده اند.

وی افزود: جابه‌جایی مسافر نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل از نظر تعداد ۲۷ درصد و از نظر سفر (سرویس) ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

اخترشناس بیان کرد: حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در بخش حمل و نقل عمومی استان کار جابه‌جایی مسافران را عهده دار هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۱ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۱۸ دستگاه اتوبوس، ۶۸۵ دستگاه مینی بوس و ۱۸۴ دستگاه سواری با هزار و ۵۳۸ راننده دارای کارت هوشمند فعال تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به مرز خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در این ایام، جابه‌جایی زوار اربعین به گونه ای مدیریت خواهد شد که برای تردد مسافران به سایر مقاصد درون و برون استانی نیز خللی ایجاد نشود.